Intersoc maakt deel uit van CM. Daarom vragen we ook dat onze vrijwilligers lid van CM zijn. Is dat niet geval? Dan kan je eenmalig meewerken om te kijken of onze werkvakanties iets voor jou zijn. Heb je de smaak te pakken en wil je nog meewerken, dan vragen we je om te veranderen van mutualiteit.
Wie wegens zijn of haar werk verplicht aangesloten is bij een andere mutualiteit dan CM (denk maar aan mensen die bij de spoorwegen werken), kan met ons meewerken als vrijwilliger zonder te veranderen van mutualiteit.
Onze vrijwilligers zijn tussen 16 en ... jaar oud. De kans is dus groot dat je leeftijdsgenoten op je werkvakantie tegenkomt. Hou er wel rekening mee dat bepaalde vakantieconcepten eerder jongere en andere concepten eerder oudere vrijwilligers aantrekken. Tijdens Family-periodes ligt de gemiddelde leeftijd bijvoorbeeld lager dan tijdens Charme-, Deluxe- en Oekkie-periodes omdat die laatste drie buiten de schoolvakanties vallen.
Nee, dat is niet verplicht. Een minderjarige kan niet gestraft worden omdat hij of zij dit document niet op zak heeft wanneer hij/zij naar het buitenland gaat. Mocht je als ouder toch graag een toelating ondertekenen, dan kan je die aanvragen op het gemeentehuis.
Als je werkloos bent en met ons wil meewerken als vrijwilliger, moet je toelating aan RVA vragen. Dat doe je via formulier C45B. Deel 1 vul je zelf in, deel 2 vullen wij voor jou in. Het ingevulde formulier bezorg je dan aan je vakbond of aan je hulpkas.
Als je werkloos bent en met ons wil meewerken als vrijwilliger, moet je toelating aan RVA vragen. Dat doe je via formulier C45B. Deel 1 vul je zelf in, deel 2 vullen wij voor jou in. Het ingevulde formulier bezorg je dan aan je vakbond of aan je hulpkas.
Ben je in ziekteverlof of arbeidsongeschikt? Dan moet je toestemming vragen aan je adviserend geneesheer van het ziekenfonds om met ons op werkvakantie te gaan.
Eerst moet je je registeren als vrijwilliger. Dat doet je door een profiel aan te maken. Daarna kan je via je profiel je voorkeuren doorgeven voor een werkvakantie.
Dat kan zeker. Je kan ons je voorkeuren doorgeven via je profiel. Hoe je dat doet, staat hier stap voor stap uitgelegd.
Dat kan je controleren op je profiel, onder Kandidaatstellingen. Zie je de desbetreffende inschrijving staan? Dan zien wij ze ook en gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag.
Indien je je ingeschreven hebt voor een hotelfunctie, dan kan je dit zien aan de hand van de status naast je inschrijving. Ga daarvoor naar je profiel. Meer uitleg over de betekenis van de verschillende statussen vind je hier.
Heb je je ingeschreven voor een ski- of animatiefunctie? Dan weet je dat je inschrijving verwerkt is als je opgebeld bent geweest door een skichef of een coördinator. Heb je nog geen telefoon gekregen? Dan is je inschrijving nog niet verwerkt of er is geen plaats meer in het team. In het laatste geval kan je alsnog gecontacteerd worden indien er opdrachten vrijkomen.
Nee, enkel wanneer we een opdracht voor je hebben, krijg je hierover een e-mail. In alle andere gevallen zal de status naast je inschrijving je vertellen wat de stand van zaken is.
Heb je je ingeschreven voor een ski- of animatiefunctie? Dan hoef je geen rekening te houden met de status naast je inschrijving. Zolang je geen telefoon gekregen hebt van een skichef of coördinator, betekent dat dat we geen opdracht voor je hebben.
Als de status naast je inschrijving reserve is, dan betekent dat dat we je inschrijving verwerkt hebben, maar dat er geen openstaande opdrachten waren. Op regelmatige basis overlopen we de reservelijst en kijken we of er passende opdrachten zijn vrijgekomen.
Wie zich ingeschreven heeft voor een animatie- of skifunctie, zal zelden de status reserve zien. Heb je nog geen telefoontje ontvangen van een coördinator of skichef? Dan mag je ervan uitgaan dat we geen opdracht voor je vrij hebben, maar je zullen contacteren van zodra dat wel het geval is.
Dat kan niet. Enkel op de startpagina, onder last minutes, zie je welke opdrachten de komende twee weken nog vrij zijn. Staat er niets? Dan hebben we momenteel geen last minutes.
Het kan zijn dat er geen beschikbare opdrachten waren toen we jouw inschrijving verwerkt hebben, maar dat is maar een momentopname. Hoe meer vakantiegasten bijboeken, hoe meer vrijwilligers we nodig hebben. Het kan ook zijn dat een andere vrijwilliger zijn/haar opdracht geannuleerd heeft. In die gevallen komen er dus opdrachten vrij. Indien je iemand kent die zich later dan jou ingeschreven heeft, maar toch een opdracht gekregen heeft, dan is dat vermoedelijk doordat er op dat moment wél opdrachten vrij waren. Wil je meer kans op een opdracht, dan raden we je aan om je zo flexibel mogelijk op te stellen. Dat doe je door je voor verschillende periodes, functies en bestemmingen in te schrijven.
Als je je opdracht nog niet aanvaard hebt, dan kan je ze simpelweg annuleren via je profiel. Deze handleiding vertelt je stap voor stap hoe je te werk gaat. Heb je je opdracht wel al aanvaard, maar kan je wegens omstandigheden toch niet meegaan? Gelieve ons hierover te bellen. Hier vind je onze telefoonnummers.
We geven er de voorkeur aan om dit niet te doen. Heb je een grondige reden, dan mag je ons dit laten weten en dan bekijken we wat er mogelijk is.
Via deze link kan je je inloggen (reeds geregistreerd) of aanmelden (nieuwe vrijwilliger).
Hoogstwaarschijnlijk delen jullie eenzelfde mailadres. Dit zorgt voor een foutmelding in ons systeem. Iedere gebruiker dient een persoonlijk mailadres te hebben als login. Je maakt best een 2e mailadres aan voor je partner en geeft dit via mail door aan de personeelsdienst (werkvakanties@intersoc.be) . Wij zullen het nodige doen om het juiste mailadres aan het juiste account te koppelen zodat ieder een persoonlijke login heeft.
Geen enkel probleem. Stuur even een mailtje naar werkvakanties@intersoc.be en meld dit aan ons. Vermoedelijk hebben we 2 accounts van jou in ons systeem en kunnen we deze samenvoegen zodat je gegevens terug zichtbaar zijn.
Je verificatiecode wordt na iedere inlogpoging naar je opgegeven mailadres verstuurd (Let op met schrijffouten). Bij iedere inlogpoging zal je een nieuwe verificatiecode krijgen. Het heeft dus geen zin om een verificatiecode te noteren of op te slaan.
Ontvang je de verificatiecode niet onmiddelijk? Controleer dan zeker ook eens je ongewenste mails of spam.
Dan werk je waarschijnlijk van op een Apple toestel. Het probleem ligt bij Apple zelf en niet in onze toepassing. We raden aan om je kandidaatstelling van op een ander toestel in te geven of contact met ons op te nemen.
Soms speelt onze knop wel eens verstoppertje. Je kan hem in dit geval meestal terugvinden door je schermresolutie even te verkleinen naar 90%. Dit kan je doen door het knopje 'Ctrl' ingedrukt te houden en even met je muis te scrollen.
Indien dit niet lukt, neem je best even contact op met de personeelsdienst.
We leggen voornamelijk nachtbussen in om onze vrijwilligers te vervoeren. Af en toe - vooral aan het begin of op het einde van een seizoen - leggen we ook dagbussen en treinen in. Om te weten welk transport we voor jouw specifieke werkvakantie voorzien hebben, kan je een kijkje nemen bij de reisdata.
Onze bussen/treinen vertrekken voornamelijk in Brussel-Zuid. Tijdens het winterseizoen - wanneer veel scholen met ons op sneeuwklassen gaan - durft het vertrekstation te wijzigen. We brengen je hiervan via de vertrekinfo op de website op de hoogte.
Nachtbussen vertrekken tussen 19u en 22u.
Dagbussen en -treinen tussen 6u30 en 9u30.
Soms is dat mogelijk, maar zeker niet altijd. We leggen bussen in die groot genoeg zijn om alle vrijwilligers op hun bestemming te krijgen, maar we rekenen geen extra plaatsen bij zodat mensen alleen kunnen zitten. Soms gebeurt het dus dat iedere stoel bezet is. Wees dan ook hoffelijk en maak plaats zodat er iemand naast jou kan gaan zitten. Ook koppels en vrienden/vriendinnen hebben het recht om tijdens de lange rit naast elkaar te zitten. Sta dat dan niet in de weg door vast te houden aan twee zetels voor jou alleen.
Dat is voor iedereen anders. Sommigen kunnen prima slapen op de nachtbus, anderen hebben het daar moeilijker mee. Wij engageren ons ertoe jullie zo comfortabel mogelijk te laten reizen door de zetels in de bus op 'royal class' te plaatsen met voldoende beenruimte en met zetels die je een beetje achteruit kan leggen. Lees ook zeker onze vijf tips voor een geslaagde rit met de nachtbus.
Een nekkussentje, dun dekentje, oordopjes of oogmaskertje kunnen ook voor extra comfort zorgen.
Je kan kiezen om met vervoer georganiseerd door Intersoc mee te reizen of om met eigen vervoer te reizen. Indien je kiest voor vervoer door ons georganiseerd, dan kan je verder niet kiezen welk transportmiddel je gebruikt. Wil je weten welk vervoer wij voorzien hebben? Neem een kijkje bij onze reisdata.
Wie niet meereist met het vervoer ingelegd door Intersoc, doet dit op eigen kosten en risico. Enkel in een beperkt aantal functies zoals coördinator, muzikant en Sportmonitor MTB heb je recht op een forfaitaire wagenvergoeding.
Het uur waarop je verwacht wordt, hangt af van het hotel en van je functie. Meer informatie vind je op onze hotelpagina's.
Vermits we op de aankomstdag al in de voormiddag beginnen met onze verwelkoming en uitleg, rekenen we erop dat jij dan ook al aanwezig kan zijn.
Je koopt zelf je treintickets aan om tot aan de personeelsbus te reizen. Dit ticket hou je zorgvuldig bij.
Via je persoonlijk account kan je nadien je treinticket indienen voor terugbetaling. Dit doe je onder het menu 'onkosten'.
Vanaf winter 2023-2024 wordt het treinticket van de woonplaats tot het vertrekstation van de personeelsbus volledig terugbetaald voor onze vrijwilligers. We willen jou er wel attent op maken om te kijken naar het meest voordelige ticket voor je reis. Daarom hebben we bij de vertrekinfo enkele tips opgesomd voor de aankoop van je treinticket.
Neen, gelieve voor elk treinticket een aparte onkost aan te maken en je ticket te uploaden.
Indien je gebruik maakt van een 10-rittenkaart dien je voor iedere lijn een aparte onkost in.
Een onkost wordt gekoppeld aan je opdracht, daarom dat je deze ieder apart moet indienen, ook voor je heen- of terugreis.
Neen, terugbetaling is enkel mogelijk rechtstreeks aan de betrokken medewerker op het bankrekeningnummer dat in het account werd opgegeven. Verdere regeling treffen jullie best onderling.
Ja, dat kan. Ook als er meerdere ritten op een gopass of railpass staan moet je per traject een nieuwe onkost aanmaken waarbij je bij elke onkost dezelfde scan van de gopass of railpass toevoegt.
Ieder dient zijn eigen onkost in, je vermeld bij het terug te betalen bedrag de helft van de kostprijs van je ticket. De andere persoon doet dit ook zo. Ieder krijgt zo zijn/haar deel terugbetaald. Het is niet mogelijk om via je persoonlijk account ook het ticket van een andere persoon te laten terugbetalen.
Ja, zolang de datum, de prijs en het afgelegde traject duidelijk leesbaar zijn is dit voldoende.
Er wordt altijd een mail gestuurd vanuit de NMBS als aankoopbevestiging. Deze mail kan je uploaden als aankoopbewijs. Opgelet, deze mail komt vaak bij de ongewenste mails terecht of bij de Spam.
Ja, betalingsbewijzen kunnen per post verstuurd worden naar de personeelsdienst, maar om praktische en ecologische redenen willen we vragen om de aanvragen zoveel mogelijk online te doen.
Je kinderen kunnen meegaan als vakantiegast terwijl jij meewerkt als vrijwilliger, als het oudste kind minstens 12 jaar oud is. Je kinderen betalen voor hun verblijf de brochureprijs. Hoeveel die bedraagt en of er nog plaats in het hotel is, kan je hier ontdekken. Je kan ook contact opnemen met onze klantendienst. Als het hotel volboekt is, kunnen wij er niet voor zorgen dat je kinderen toch kunnen meegaan.
Je partner/ vriend(in)/ familielid kan meegaan als vakantiegast terwijl jij meewerkt als vrijwilliger. Hij/zij betaalt voor het verblijf de brochureprijs. Hoeveel die bedraagt en of er nog plaats in het hotel is, kan je hier ontdekken. Je kan ook contact opnemen met onze klantendienst. Als het hotel volboekt is, kunnen wij er niet voor zorgen dat de persoon in kwestie toch kan meegaan.
We raden je aan om alvast te boeken voor de personen die willen meegaan als vakantiegast. Vermeld bij hun boeking dat die onder voorbehoud is dat jij een opdracht als vrijwilliger krijgt. Er wordt gevraagd om alvast de opgestuurde facturen te betalen. Blijkt na een tijdje dat we toch geen opdracht voor jou hebben? Dan kan je de boeking kosteloos annuleren en krijg je je betaling(en) teruggestort.
Inwonende gezinsleden kunnen meerijden met de personeelsbus. Ze betalen hiervoor €299, bovenop hun verblijf. In het bedrag zitten het vervoer heen- en terug in de bus (royal class), een ontbijt bij aankomst in het hotel en een middagmaal. Ook voor de dag van terugreis is voor hun nog een middag- en avondmaal voorzien in het hotel. Gelieve bij de personen in kwestie hun boeking te vermelden dat ze willen meerijden met de personeelsbus.
Van zodra een familielid/ een vriend(in) meegaat als betalende vakantiegast, mag je bij hen op de kamer slapen en mag je je maaltijden samen in het gastenrestaurant nuttigen voor zover je werkrooster dit toelaat. Let erop dat de vakantiegast in zijn/haar dossier vermeldt dat jij meegaat als vrijwilliger. Vermeld zelf bij het aanvaarden van je opdracht dat een familielid/ vriend(in) geboekt heeft als vakantiegast en dat jullie de kamer willen delen. In het hotel houden ze hier rekening mee wanneer ze de kamerverdeling maken.
Tijdens één periode (8 à 10 dagen) kan je slechts één functie uitoefenen. Ga je meerdere periodes meewerken? Dan kan je in iedere periode wel een andere functie uitoefenen.
Hoe je werkrooster eruit ziet, hangt af van de functie die je gaat uitoefenen. Hier vind je meer informatie. Ook op de functiepagina van jouw functie vind je hierover meer informatie.
Zelfs indien julie allebei in dezelfde functie meewerken, kan het zijn dat jullie werkuren verschillen. Er is maar één functie waarbij we kunnen beloven dat jullie dezelfde werkuren krijgen en dat is als schoonmaker.
Dat kan, maar het hangt af van een aantal factoren. Indien jullie meewerken in dezelfde functie, is de kans kleiner dat jullie vrije dag samenvalt. We raden dus aan om elk een andere functie aan te vragen. Enkel indien jullie beiden meewerken als schoonmaker, kunnen jullie met zekerheid samen vrij zijn.
Voor een aantal functies vragen we om bepaalde werkkledij mee te brengen. Of dat voor jouw functie het geval is, kan je lezen op de betreffende functiepagina.
In de hotels in Valmeinier, Frankrijk dragen alle vrijwilligers (hoteldiensten) een polo van Intersoc tijdens de werkuren. Deze polo's worden ter beschikking gesteld in het hotel. Wanneer je in een functie staat met nog andere kledijvoorschriften, vervangt de polo de witte blouse.
Qua vrijetijdskledij hangt veel af van het weer tijdens je werkvakantie en dat valt moeilijk op voorhand te voorspellen. Ongeacht het seizoen waarin je meewerkt, voorzie je best kledij die je in laagjes kan dragen. Op die manier kan je snel iets aan- of uittrekken als het weer verandert.
Wandel je graag in de bergen? Dan raden we je aan om sowieso stevige stapschoenen mee te nemen, bij voorkeur een model tot aan de enkels zodat die beschermd zijn tegen verstuikingen. Ga je naar een bestemming waar je kan zwemmen, bijvoorbeeld in het zwembad aan het hotel of in bergmeren? Denk er dan aan om badkledij en een badhanddoek of strandlaken mee te nemen.
Werk je tijdens de winter mee en trek je er in je vrije tijd graag opuit? Dan raden we waterdichte wandelschoenen of sneeuwbotten aan. Of je sneeuwijzers meeneemt, bepaal je zelf. Voorzie verder warme, water- en winddichte kledij.
Dat is enkel mogelijk op aanvraag en mits er een kamer vrij is. Wil je een nacht eerder toekomen, gelieve de personeelsdienst te contacteren. Wie een nacht eerder toekomt, betaalt hier €65 voor. Dat bedrag omvat een avondmaal en een overnachting. Het is niet mogelijk om enkel voor een overnachting te betalen.
We kunnen nooit beloven dat je een kamer alleen kan krijgen. Of dit mogelijk is, hangt onder andere af van de grootte van het hotel en van het aantal geboekte vakantiegasten. Wanneer je een opdracht aanvaard, kan je doorgeven dat je alleen wenst te slapen. In het hotel kijken ze dan of dit mogelijk is. We kunnen dit niet op voorhand laten weten.
Wanneer jullie jullie opdrachten aanvaarden, kunnen jullie in het veldje graag kamer samen met elkaars naam vermelden. In het hotel wordt hier dan rekening mee gehouden.
Daar kan zeker rekening mee gehouden worden. Laat ons dit wel zo snel mogelijk weten. Dat doe je door te mailen naar werkvakanties@intersoc.be. Wij vermelden dat dan in je opdracht.
Het kan zijn dat de inschrijvingen voor de opleiding nog niet gestart zijn. Kijk in onze kalender wanneer de inschrijvingen starten. Dat is meestal pas twee maanden op voorhand. Zijn de inschrijvingen wel al gestart, maar kan je je via je profiel toch niet opgeven? Neem dan contact met ons op.
Dat kan enkel als je onze verplichte opleiding gevolgd hebt. Hou er rekening mee dat de interesse in deze functie heel groot is waardoor niet iedereen kan deelnemen aan de opleiding. We selecteren enkel mensen die al over de nodige relevante ervaring beschikken. Daarom raden we aan om al eerst eens mee te werken in een hotelfunctie. Op die manier kan je onze werking, het hotel en de streek alvast leren kennen.
Indien je als ski- of sneeuwmonitor wil meewerken, maar niet kon deelnemen aan de verplichte basisopleiding, dan mag je je toch opgeven voor de gewenste functie. Vrijwilligers die de opleiding gevolgd hebben, krijgen uiteraard voorrang bij de planning. Indien we je toch kunnen inplannen, dan mag je uitzonderlijk meewerken op voorwaarde dat je deelneemt aan de volgende basisopleiding. Die wordt jaarlijks in september georganiseerd.
Wil je voor het eerst meewerken als clubmonitor? Dan moet je verplicht deelnemen aan onze monihappening. Heb je de monihappening net gemist? Geen probleem, dan kan je je toch opgeven als animator. De voorwaarde is wel dat je binnen het jaar deelneemt aan een andere monihappening. Die wordt twee keer per jaar op verschillende locaties georganiseerd.
Af en toe is Nicole niet aanwezig. We hebben gelukkig ook andere behulpzame en bekwame medewerkers die je met plezier verder helpen.
Nee, je krijgt geen financiële vergoeding voor je vrijwilligerswerk bij Intersoc. Wij voorzien wel je transport en je verblijf in volpension. Je verdient dus niets als vrijwilliger, maar het kost je ook niets. In bepaalde functies heb je wel recht op een kledijvergoeding van €2,04 per gewerkte dag. Dat is het geval voor bar- en restaurantmedewerkers, medewerkers in het personeelsrestaurant, receptionisten en medewerkers in de infoboetiek.
Als bar- of restaurantmedewerker, medewerker in het personeelsrestaurant, receptionist(e) en medewerker in de infoboetiek heb je recht op een kledijvergoeding van €2,04 per gewerkte dag. Hiervoor hoef je niets te doen. De vergoeding wordt ten laatste een maand na je opdracht uitbetaald. Kijk wel na of we over het juiste rekeningnummer beschikken. Dat kan je nagaan via je profiel.
Iedere vrijwilliger mag 20 kg aan bagage meenemen. Wat je best meeneemt, vind je in onze bagage checklist. Bovenop een koffer of sporttas van 20 kg, mag je ook een rugzakje met handbagage meenemen dat je bij je op de bus mag houden. Hou er wel rekening mee dat je rugzak onder de stoel voor jou of in het bagagerek boven je stoel moet passen.
Dat kan je doen, maar het is in principe niet nodig. Op al onze bestemmingen zijn er bankautomaten in het dorp waar je geld kan afhalen. Ook kan je op de meeste plaatsen in Zwitserland met de debet- of kredietkaart betalen. In onze hotels zelf wordt met een elektronisch betaalkaartje gewerkt dat je kan opladen met cash geld, maar ook met de debet- of kredietkaart.
Dat kan jammer genoeg gebeuren. Weet dat je dan bij verschillende mensen terecht kan zodat er een oplossing kan gevonden worden. Onderneem dan ook actie tijdens je werkvakantie. Als we achteraf pas horen van een probleem, kunnen we er uiteraard niets meer aan doen.
Verloopt het werk niet zo vlot? Spreek dan eerst je directe leidinggevende aan. Lost dat het probleem niet op? Dan kan je je richten tot de hoteldirecteur. Is er een probleem met je kamer? Dan kan je de hotelbeheerder aanspreken. Voor ieder probleem geldt: spreek eerst iemand ter plaatse aan. Blijven de problemen bestaan? Dan kan je de personeelsdienst contacteren.
Na je werkvakantie kan je ons je feedback bezorgen via het evaluatieformulier dat we iedereen mailen. Bel of mail je ons liever om je verhaal te delen, dan kan dat uiteraard ook. Weet dat we het enorm waarderen dat vrijwilligers de tijd en de moeite nemen om ons hun feedback te bezorgen.
Dan kan je uiteraard naar huis vertrekken. We helpen je indien nodig met het regelen van vervoer. We kiezen in zulke gevallen meestal voor een treinreis. We betalen je zelfs de helft van je treinticket terug.
Indien je geen antwoord op je vraag gevonden hebt, dan kan je ons - bij voorkeur per e-mail - contacteren. Je vindt onze contactgegevens hier.